fredag 17 september 2010

Med tonårsdotter

Kring fyra tiden idag började pärlan bli lite rastlös och vankande runt i huset, som en orolig höna som inte hittar sitt ägg... Många frågor ställdes kring vad vi skulle göra i kväll! Var jag medveten om att det var "Mid-Autumn Festival" i kväll här på condot? Skulle vi kanske kunna gå???

Min enda tanke var - "Hell - No" klart att vi inte ska gå! Inte jag ensam m tre barn! Den här festivalen är en av de stora kinesiska högtiderna, en sorts skördefestival! Man tänder lyktor, har show, äter mooncakes (en görmastig smördegskaka med olika fyllningar som äggula, louts el varför inte durrian...)

Ju närmare sju och tiden för starten av denna begivenhet började jag se desperationen i ögonen och hennes längtan efter att komma ut och hänga med de andra pärlorna!! (Hon hade aldrig gått ensam utan måste ha barnen som förkläde...)

Så det var bara till att ta ut barnen i sina pyjamasar och vara med. Barnen var nöjda, de fick ballongdjur, kakor och kolla på show samt vara upp tills det var riktigt mörk ute!! Och jag kunde snacka skit med några andra härliga typer. S sov som en liten gris i sin nya (övertalningen lyckades e två glas vin...) vagn och pärlan fick njuta av festivalen och snacka skit med alla andra pärlor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar