tisdag 2 november 2010

Lite tagen

Fick en hög Vi Föräldrar av en fin kompis som dessvärre snart ska flytta hem. Idag tog jag tag i högen och kan inte säga annat än att jag blev lite tagen hur bra tidningen faktiskt var. Den innehöll ju en massa roligt, som vad ska du tänka på när du ska starta eget, hur får du och din partner det bättre på det "äktenskapliga planet", vilka overaller är det som gäller och mycket mycket mer. Vilken kombination! Känns ju som man inte behöver läsa någon annan tidning. Det blir liksom det bästa av Veckans Affärer och Vecko Revyn.

Ska jag någonsin prenumerera på någon föräldrartidning kan det nog faktiskt bli Vi föräldrar. Tidningen Mama gav mig mest ångest. Insåg att jag inte var en riktigt Latte Morsa. Jag klarade mycket, men inte så mycket som de riktiga Latte Morsorna. De spenderade en massa tid med sina barn, tränade, gjorde karriär, hade en massa egen tid och så vidare... Det fick jag inte till! Nej Mama gav mig ångest. Aldrig mer Mama!!

2 kommentarer:

  1. Håller med! Jag avslutade min prenumeration på Mama efter ett tag. Fick lite panik över hur allt skulle va i den perfekta världen. Om jag får sova 3-4 timmar i följd så är jag överlycklig just nu. Du skrev att ni snart flyttar hem. När då?

    Kram // Vickan

    SvaraRadera
  2. Halloj! Vi kommer hem till sommaren! Det är med blandade känslor! Livet här är så enkelt, men jag längtar så efter er, alla nära och kära! Hur har ni det? Kram

    SvaraRadera