torsdag 27 januari 2011

Inte så glammig

Så har jag just kommit hem från min bokklubb med bok... Denna gång fick Mr gast följa med. Förra gången vi lämnade honom själv med Pärlan, skrek han så att alla de andra barnen vaknade. Inte helt ok. Men nu fick han skrika sig igenom sin första bokklubb.

Boken som diskuterades var Utrensningen av Sofi Oksanen. Den var mycket tyngre och inte alls lika glammig som Tanamera. Det gjorde att jag inte var helt förtjust. Nu har jag snöat in på gubbsnusk och har alltså svårt att läsa lite mer seriös litteratur. Utrensningen är en seriös bok. Mycket seriös bok. Men också en fantastisk skildring av Estland. En bra beskrivning av hur rädda de var och vad som kan hända med en rädd människa. Och då menar jag en mycket rädd människa.

Bild lånad av: bokia.se

2 kommentarer:

  1. En bok man går omkring och tänker på länge efteråt. I alla fall jag. Gripande.

    SvaraRadera
  2. Den var sjukt bra att diskutera. Den blev klart bättre av det. Spritlusten tilltar inte av den. Det kan vara bra. Whiskyn är i vilket fall som helst slut. I alla fall temporärt. Snart kommer mamma med mera...

    SvaraRadera