lördag 5 februari 2011

Eget försök

Nu några dagar in i det nya året, kom behovet att göra som alla andra. Alltså äta Yu Sheng, den råa fisksalladen. Om jag bara lyssnar på namnet, r å f i s k s a l l a d, så tycker jag inte att det låter allt för gott. Inte det minsta gott. Därför har jag vägrat... Men när jag så äntligen grubblar vidare, slår det mig att sushi är råfisk och sushi är gott. Alltså dags att prova Yu Sheng.

Min kära farbror var över på middag och han har bra koll på hur man gör. Så det gick "rätt" till. Det är ju viktigt. Vill inte bryta mot någon gyllene regel. Kan bli en massa otur alldeles i onödan. Hur som helst salladen kom från Cold Storage (vår vanliga mataffär), vi geggade i hop allt och sen kastade vi salladen omkring oss och gastade våra önskningar. Det blev väldans kletigt på duken. Så kletigt som det ska vara om det gått rätt till.

De var trevligt och fisksalladen var god. Det var i går. Idag har jag smärtor i magen. Min mage gillade inte den. Inte mammas heller för den delen, om någon skulle undra. Idag äter vi franskt innan vi sorgligt nog lämnar av mamma vid flyget vid midnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar