tisdag 15 februari 2011

Statistik???

Har kommit till vägs ände med min uppsats. Nu krävs det statistik. Och det är inte min grej. Inte just nu. Har kunnat. Borde kunna. Men kan inte. Vet att i den där gröna och röda boken finns räddningen. Men den finns inte här med mig. Nej den finns i en låda i Trosa. Andra räddningen är maken. Men han är och spelar tennis. Han minns ju allt. Så han borde kunna. Men inte just nu. Nätet kan säkert hjälpa mig. Om jag bara visste vad jag skulle söka på. Då skulle det kanske gå...

Nej bäst att hoppa ned i soffan med te och resterna av smågodiset. Hoppas att jag har en grym bok som väntar på mig. Måste sträckläsa för om en vecka ska jag kunna säga vad jag tycker om den... bara 522 sidor kvar.. av 587 ... kan gå om jag fokuserar. Fokus Charlotte Fokus!!

4 kommentarer:

  1. Och här ligger jag, trehundra meter bort och läser bok i soffan och äter choklad. Nej nu ljuger jag eftersom jag surfar just nu. Men snart. Ha en bra kväll och statistiken, den ordnar sig nog. Det fixar du!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. De var najz i soffan. Mkt bättre än framför datorn... här känner jag mig lite mer korkad i soffan försvann jag in i bokens förtrollade land! Ses snart! Kram

    SvaraRadera
  3. "Delen genom det hela" eller "förändringen genom ursprunget" så får du procent.
    Ex 1: Ni är 20% kvinnor i er familj, en del kvinnor på fem delar helhet.
    Ex 2: Ni blev 25% fler när S kom, en del förändring på fyra delar ursprung.
    Ex 3: När G är i skolan är 20% av familjen borta - en del förändring av fem delar ursprung (om vi tänker bort att E är på jobbet och inte inkluderar pärlan i familjen, typ)

    för att hitta statistik om hur det förhåller sig är annars SCB.se en guldgruva.

    Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Hmm det där med procent är en bra början. Tack för tipset. Just nu har jag satsat på diagram. Många diagram blev det... Kram och hälsa familjen

    SvaraRadera