söndag 18 september 2011

För Flott?!??

Jag vet inte, men kanske kan det vara så. Är inte övertygad. Fast ändå lite fundersam. Kan det vara så att man kan gå på ett för flott ställe?? En ställe som jag inte är flott nog för?!? Jag klarar helt enkelt inte att förstå storheten i den flotta maten. Jag är också för mycket. Pratar för mycket. Skrattar för högt. Man ska nog vara diskret. Det kan jag inte vara. Då blir det problem...

Gårdagens middag avnjöts på Joel Robuchons restaurang här i Singapore. Vi hade tänkt oss att gå på bakfickan men den var full, så det fick bli den fina restaurangen. Den SJUKT fina restaurangen.


Till förrätt åt jag tomat och ögonsoppa. Ja det såg ut så i alla fall. Fast det var en helt vanlig Caprese (tomat och mozzarella sallad...). Sjukligt gott. Allt var gott. Servicen var diskret och bra. De hade viner för över 300 000 kr flaskan. Vi hoppade det. Tyckte liksom inte rikigt att det var värt det. Kom också på att vi inte hade så stor kreditkortslimit... så vi skulle inte kunna göra rätt för oss... det var bara därför vi hoppade det ... Bara därför.

Med oss hem fick vi en liten kaka som de tyckte att vi skulle äta till frukost. Som sagt flott som sören...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar